[vc_row][vc_column][vc_column_text]

פעילות גופנית לחולי פרקינסון

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width="2/3"][vc_column_text]רבות דובר על פעילות גופנית לחולי פרקינסון. עד לפני כמה שנים לא היו תימוכין מחקריים על הקשר בין השניים. היום זה ברור ומוכח: פעילות גופנית מסייעת לשמר את מצבו הפיזי של הגוף ואף משפיעה על מצב הרוח ואפילו על הקוגניציה. ספקטרום המוגבלויות הפיזיולוגיות בקרב החולים הוא רחב ביותר וכך גם תמהיל הפעילויות הגופניות המתאימות לחולים כאלה או אחרים.

חוק האצבע באשר למשך הזמן המומלץ לפעילות גופנית אומר שיש לעסוק בפעילות כזו לפחות כ 200 דקות בשבוע במצטבר.  כלומר כ 40-50 דקות, 4 – 5 פעמים בשבוע לפחות.

רצוי לגוון את סוגי הפעילות.  ריצה או הליכה נמרצת, תרגילים לחיזוק שרירי הגב והבטן ולשמירת גמישותם.  פיזיותרפיה והידרותרפיה נחשבות גם הן פעילויות ספורטיביות אפקטיביות ביותר. חולים מוגבלים יותר, יעשו מה שניתן: תרגילים בישיבה או בשכיבה, או בעזרת כסא ורהיטים אחרים.

מומלץ להתייעץ עם מאמן כושר, או עם פיזיותרפיסט (רצוי פיזיותרפיסטים שעברו את ההכשרה לעבודה עם חולי פרקינסון) באשר לסוג התרגילים, רמת הקושי למבנה האימון הרצוי.

עמיר כרמין
יו"ר העמותה
28-9-2016[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width="1/3"][vc_single_image image="1023" img_size="full" alignment="center"][vc_single_image image="1024" img_size="full" alignment="center"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

"פעילות גופנית מאד חשובה במחלת פרקינסון. סוגים שונים של פעילות מיטיבים עם החולים – יש להתמקד בגמישות, זריזות, יציבות וגם בחיזוק וכושר כללי. יש לבצע פעילות כמעט יומיומית, או לפחות 3-5 פעמים בשבוע. יש גם חולים שצריכים מאמן /פיסיוטרפיסט שיבוא לביתם להפעלה."
ד"ר שרון חסין, מנהלת מרפאת פרקינסון והפרעות בתנועה, המרכז הרפואי שיבא תל השומר.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]קישורים חשובים:

הרצאתו של הפיזיותרפיסט יובל לויתן שניתנה בשידור חי לחברי העמותה- לחצו פה…

האתר של יובל לויתן –  http://www.yuvallevitan.com/

לחוברת פעילות גופנית לאנשים עם פרקינסון של יובל לויתן לחץ כאן …

האתר של פיזיו-תנועה http://bit.ly/2wTsTSS

סרטוני הדרכה  : פעולות  ותרגילים מותאמים  לפרקינסון

איך לשפר את ההליכה: https://youtu.be/YEPEdLg6pUg

איך לקום מכיסא בצורה בטוחה ויעילה: https://youtu.be/Wzbg4mLhwYQ

איך להתיישב על כיסא בביטחה: https://youtu.be/Wzbg4mLhwYQ

תרגילים לחיזוק שרירי הרגליים בישיבה: https://youtu.be/gMRMYkac_rE

תרגילים לחיזוק שרירי הרגליים בעמידה: https://youtu.be/lxVfTs4ebGQ

תרגילים לשיפור הגמישות של הגב והזרועות: https://youtu.be/rob3oR8SI00[/vc_column_text][vc_column_text]לחץ כאן לתצוגת החוברת תרגילי ההתעמלות של נעמי קלרפלד…[/vc_column_text][vc_column_text]לחץ כאן למעבר לאתר : פלדנקרייז לחולי פרקינסון באינטרנט…[/vc_column_text][vc_column_text]

טיפול בתנועה ופרקינסון

ברחבי העולם הפך הטיפול בתנועה לאחת השיטות המרכזיות להקלה על הסימפטומים של מחלת הפרקינסון. דרך מקצבים כגון טנגו וואלס, במסגרת משפחתית ותומכת ובליווי מטפלת מקצועית, אנו עובדים על יציבה תקינה, שיווי משקל תנועה אנרגטית ומתמודדים יחד עם הקשיים הנפשיים הנלווים למחלה.

לחץ כאן לקישור לאתר של רוני פלד…[/vc_column_text][vc_column_text]

לרקוד עם פרקינסון

לחץ כאן לקישור לדף הפייסבוק של לרקוד עם פרקינסון…[/vc_column_text][vc_column_text]

הליכה נורדית רעננה – נפתחה ההרשמה 

לחץ כאן לכל הפרטים…[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval="3" images="848" img_size="full" onclick=""][/vc_column][/vc_row]

דלג לתוכן
הגעת לתפריט הנגישות, לחץ ENTER על מנת לדלג על התפריט.